Product was successfully added to your shopping cart.
0artiklar

Din kundvagn är tom.

Så här gör du!

Hej kära kund! 

Välkommen till Blueberry för företag - mötesmat som bokas online och levereras till ert kontor. 

Hur det går till? Här beskriver vi köpprocessen och svarar på de vanligaste frågorna. I annat fall är ni välkomna att kontakta vår kundtjänst på hungry@blueberrylifestyle.se eller ringa på 0723 88 10 88.  

 

Hur beställer jag mat? 


1. Välj mat och dryck som ni vill beställa. Lägg i varukorgen och gå till kassan.

2. Ange adress (Tips: Skapa ett konto så behöver du bara göra det första gången)

3. Välj datum och tid för leverans eller upphämtning i vår butik på Grev Turegatan 15.  Önskar du leverans tillkommer 195 kr inom tullarna.

4. Genomför betalning med kort.  Önskar ni betala med faktura så ansök om detta till oss på hungry@blueberrylifestyle.se. Vi meddelar när ditt företag är registrerat.

 

Levererar ni till företag? 

Ja vi levererar maten vardagar mellan kl. 08.30 och 17.30. Leverans tar mellan 45 - 90 minuter. Leveranstiden varierar beroende på tidpunkt för beställning och trafik. 

Vad kostar leveransen? 

Leveranser innanför tullarna mellan 8.30 och 17.30 kostar 195 kr. Leveransen kommer senast den tid som du har satt som sluttid i din beställning. För leveranser före 8.30 och efter 18.00 tillkommer en avgift på 100 kr och bokningen för detta sker på hungry@blueberrylifestyle.se. Vill du ha din leverans en exakt tid rekommenderar vi dig att välja tidspassning. Då tillkommer en konstad på 124 kr. Denna bokar du direkt på webben i samband med din beställning.

 

Kan jag skicka ett eget bud att hämta maten?
Ja du kan skicka ett bud till vår butik på Grev Turegatan 15 men de kan ej betala på plats.

 

Jag vill hämta upp maten själv. Går det?
Det går självklart bra. Du kan hämta upp din mat på Grev Turegatan 15, 30 minuter efter att vi har bekräftat din beställning.

 

Jag vill hämta upp maten i en annan Blueberry butik. Går det?
Nej, i dagsläget kan du inte göra det. Men om du önskar beställa mat från en annan butik kan du ringa direkt till den butiken som lägger undan produkter i mån av tillgång. Våra butiker hittar du här: http://www.blueberrylifestyle.se/butiker/. Då sker betalningen i butik när du hämtar upp maten.

 

Hur vet jag att ni har tagit emot min beställning? 

Du får ett bekräftelsemejl på din beställning. Vi hanterar inkomna beställningar mellan kl. 07.00 och 17.00. Första leveranstid är 8.30 och sista är 18.30. Du kan själv hämta upp maten i vår butik på Grev Turegatan 15 mellan 07.30 och 18.00.  

 

Kan jag ringa in en beställning? 

Nej, vi kan tyvärr inte ta emot beställningar per telefon eftersom betalningen sker med kort på hemsidan. Men har du frågor om hur du går tillväga eller behöver hjälp av vår kundtjänst är du välkommen att ringa oss på 0723 88 10 88 mellan kl. 07.00 - 17.00. 

 

Kan jag betala min beställning samtidigt som jag hämtar upp den på Grev Turegatan? 
Nej. Betalning sker i förväg via hemsidan. 

 

När ska jag göra min beställning? 

Du kan lägga din beställning i förväg eller samma dag. Om du vill ha din beställning samma dag rekommenderar vi att du beställer ca 2 timmar i förväg. Vid större beställningar rekommenderar vi dig att beställa 3 arbetsdagar i förväg för att säkerhetsställa att har alla de produkter du önskar inne. Vår mat levereras färsk och av miljösynpunkt samt för att undvika matsvinn producerar vi inte mer än vad vi förväntas sälja. 

 

Jag planerar ett större event och det står på hemsidan att så många produkter inte finns tillgängliga i lager. Vad gör jag?
Vill du beställa till mer än 70 personer ber vi dig mejla till hungry@blueberrylifestyle.se

 

Jag har allergier och vill ha specialkost. Hur gör jag?
I vår meny har vi alternativ för de flesta allergier så du borde hitta något som passar dig. Om du ändå inte hittar något får du gärna höra av dig till oss men vi har begränsade möjligheter att förändra innehållet i maten.

 

Jag vill ha maten upplagd på fat.
Uppläggningsfat ingår inte i priset men du kan köpa till fat direkt hos oss om du behöver. 

 

Det står att produkten är slut i lager. Vad gör jag?
Det är alltid tråkigt när en produkt tar slut. Eftersom vi värnar om miljön och vill undvika matsvinn så vill vi inte producera mer mat än vad vi förväntarsälja.Om den produkt du vill ha är slut i lager och du vill ha den samma dag så rekommenderar vi dig att du väljer en annan produkt. Vi har tyvärr inte möjlighet att ringa runt till våra andra butiker men vill du själv kontakta dem så är du givetvis välkommen att göra det.

 

Jag vill betala med faktura.
Önskar du betala med faktura (gäller endast företag) ansöker du om detta på hungry@blueberrylifestyle.se. Bifoga företag, fakturaadress samt organisationsnummer. Vi bekräftar när du är registrerad som fakturakund.

 

Vad gör jag om jag vill boka av min beställning?
Om beställningen gäller färre än 10 portioner så kan detta göras 3 timmar före leverans. För att avbokning ska gälla så måste den bekräftas av Blueberry’s kundtjänst per mejl eller telefon.
Har du gjort en beställning för 10 personer eller fler så måste avbokning ske 24 timmar före leveranstid. För att avbokning ska gälla så måste den bekräftas av Blueberry’s kundtjänst per mejl eller telefon.

 

Jag vill göra en ändring i min beställning:
Vill du ändra något i din beställning så försöker vi givetvis hjälpa dig så gott vi kan. Men samma riktlinjer gäller som för avbeställning och vi gör detta i mån av tillgång på produkter. 

 

Jag är arg. Var vänder jag mig?
Ibland blir man arg. Det är tråkigt men självklart vill vi lösa dina problem. Har du klagomål måste dessa inkomma senast 3 timmar efter leverans per mejl till hungry@blueberrylifestyle.se. Vi återkommer till dig så snart vi kan.

 

När och hur kan jag kontakta kundtjänst?
Du kan mejla oss på hungry@blueberrylifestyle.se eller ringa: 0723 88 10 88. Kundtjänst har öppet: Måndag – fredag: 7:00 – 17:00. Lördag-söndag: Stängt

För mer info se: Köpvillkor