Soppa, värme och nytta

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

3 tips för en nyttigare vardag
Bli smart, effektiv och frisk genom grön och välbalanserad kost.

Växtbaserad kost

Valet av mat vi lägger på tallriken påverkar oss mer än vad många tror. Genom att äta rätt och göra nyttigare val kan vi maxa vår mentala kapacitet och lindra åkommor som nedstämdhet, trötthet och demens. Nyckeln till bättre hälsa ligger i en bas av näringstät, växtbaserad kost och fet fisk. Genom välplanerade menyer kan vi bli både smartare, effektivare och friskare. En värmande vegansk soppa är riktig ”comfort food” som gör gott för både själ och hjärta.

Tips!

Våra veganska soppluncher /länk till soppmenyn/ med tillbehör är tillagade av naturliga ingredienser och fulla med nyttiga fibrer, viktiga fetter och mättande växtproteiner. De gör dig behagligt mätt, ger energi och bibehåller blodsockernivån långt in på eftermiddagen! Alla soppor toppas med gröna blad, groddar och frön. Som tillbehör till soppan serveras glutenfritt fröknäcke samt en smoothie på flaska för extra påfyllnad av vitaminer och antioxidanter!

Fina fibrer
För att magen ska må bra och fungera normalt vill den matas med fibrer.

Fibrer finns det gott om i frukt, grönsaker, rotfrukter, bär, gryn och fullkornsbröd. Fiberrika livsmedel håller dig mätt längre vilket gör det enklare att undvika småätandet mellan måltiderna. Rekommendationen ligger på 500 gram frukt och grönt varje dag. En smoothies eller en juice om dagen, gjorda av hela frukter, är ett utmärkt sätt att tillgodose sig den dagliga rekommendationen.

Visste du att…

… det inte är mängden fiber som är viktigt för tarmfloran utan variationen av dem. En mångfald av fiber bygger immunförsvaret, därför proppar vi våra smoothies fulla av både bär, frukt, grönsaker och frön.

Gröna val

Gröna grönsaker är inte bara goda, de verkar även inflammatoriskt tack vare sitt klorofyll. Klorofyllet hjälper kroppen att läka sår, minska hudproblem och dra gifter ur kroppen. De gröna grönsakerna är även fulla med mineraler, fibrer och vitaminer. Spenat, grönkål och broccoli är bra exempel på superingredienser du med fördel adderar i din meny.

Tips!
Vår SM-vinnande juice ”Green Match” eller smoothien Pure Greenious är båda prima val för den som önskar tanka på det gröna förrådet.
/länka till juice- och smoothiemenyn/

More to explorer

Gröna Dagar är sköna dagar

Kickstarta med Gröna dagar. Ibland behövs det en kickstart för att få in vanan med hälsosamma måltider och för att sätta igång kroppens reningssystem. Testa kuren Gröna dagar – här berättar vi hur den går till. Under Blueberrys gröna kur maximeras intaget av grönsaker, blad,

Smoothie Bowls på Blueberry

Äntligen – nu lanserar vi smoothie bowls på Blueberry! Trenden med smoothie bowls har brett ut sig över världen och nu kan du äntligen beställa det nyttiga och goda alternativet även hos oss. Att många har upptäckt de många fördelarna med smoothies är ingen nyhet.

Vår nya hemsida är nu äntligen lanserad!

Sajten är ny och hajpen ännu större när vi har tagit tillvara det som alltid kännetecknar Blueberry och samtidigt är våra kärnvärden – Mat, Människa, Miljö. I såväl text och bild som i genomgående uttryck så speglar vår nya hemsida sannerligen Blueberry av idag och

Leave a Reply

Required fields are marked

Den här hemsidan använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du vill veta mer om hur du ändrar dina inställningar, hittar du det under vår Cookie Policy.