Soppa, värme och nytta

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

3 tips för en nyttigare vardag
Bli smart, effektiv och frisk genom grön och välbalanserad kost.

Växtbaserad kost

Valet av mat vi lägger på tallriken påverkar oss mer än vad många tror. Genom att äta rätt och göra nyttigare val kan vi maxa vår mentala kapacitet och lindra åkommor som nedstämdhet, trötthet och demens. Nyckeln till bättre hälsa ligger i en bas av näringstät, växtbaserad kost och fet fisk. Genom välplanerade menyer kan vi bli både smartare, effektivare och friskare. En värmande vegansk soppa är riktig ”comfort food” som gör gott för både själ och hjärta.

Tips!

Våra veganska soppluncher /länk till soppmenyn/ med tillbehör är tillagade av naturliga ingredienser och fulla med nyttiga fibrer, viktiga fetter och mättande växtproteiner. De gör dig behagligt mätt, ger energi och bibehåller blodsockernivån långt in på eftermiddagen! Alla soppor toppas med gröna blad, groddar och frön. Som tillbehör till soppan serveras glutenfritt fröknäcke samt en smoothie på flaska för extra påfyllnad av vitaminer och antioxidanter!

Fina fibrer
För att magen ska må bra och fungera normalt vill den matas med fibrer.

Fibrer finns det gott om i frukt, grönsaker, rotfrukter, bär, gryn och fullkornsbröd. Fiberrika livsmedel håller dig mätt längre vilket gör det enklare att undvika småätandet mellan måltiderna. Rekommendationen ligger på 500 gram frukt och grönt varje dag. En smoothies eller en juice om dagen, gjorda av hela frukter, är ett utmärkt sätt att tillgodose sig den dagliga rekommendationen.

Visste du att…

… det inte är mängden fiber som är viktigt för tarmfloran utan variationen av dem. En mångfald av fiber bygger immunförsvaret, därför proppar vi våra smoothies fulla av både bär, frukt, grönsaker och frön.

Gröna val

Gröna grönsaker är inte bara goda, de verkar även inflammatoriskt tack vare sitt klorofyll. Klorofyllet hjälper kroppen att läka sår, minska hudproblem och dra gifter ur kroppen. De gröna grönsakerna är även fulla med mineraler, fibrer och vitaminer. Spenat, grönkål och broccoli är bra exempel på superingredienser du med fördel adderar i din meny.

Tips!
Vår SM-vinnande juice ”Green Match” eller smoothien Pure Greenious är båda prima val för den som önskar tanka på det gröna förrådet.
/länka till juice- och smoothiemenyn/

More to explorer

Upplev de klassiska superbären – i månadens smoothie

Ibland är det enkla det bästa! Den här månaden väljer vi att lyfta vår somriga favorit Very Berry som går hem hos både vuxna och barn. Jordgubbar, blåbär, äpple och banan. Den hälsosamma kombinationen gör att du får i dig massa näring från naturens olika

Lunchkitet som fokuserar på det gröna

Det kan vara en djungel där ute för att hitta ett hälsosamt lunchalternativ där du både blir mätt och får i dig de näringsämnen du behöver – utan att det tar en evighet att tillaga. Med vårt lunchkit har vi gjort jobbet åt dig! Letar du

Grön favorit i sommarvärmen

Välkommen in till Blueberry för att testa sommarens fräschaste och nyttigaste smoothie. Eller vad sägs om en mix av gröna favoriter och tropiska frukter? Under varma sommardagar kan det kännas långt borta att sätta tänderna i en rykande het måltid. Kalla sallader och kylda smoothies

Leave a Reply

Required fields are marked

Den här hemsidan använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du vill veta mer om hur du ändrar dina inställningar, hittar du det under vår Cookie Policy.